Tiedote
Vaissi Oy on perustanut uuden yrityksen yhdessä huippukokki Tomi Björckin kanssa. Second Seoul Oy jatkaa Vaissi Oy:n aloittamaa Bibigo brändin dumplings-tuotteiden maahantuontia Pohjoismaihin. Uusi yritys myy ja markkinoi jatkossa myös Tomi Björckin nimikkotuotteita ja valmisruokia.
”Yhteistyömme lähti liikkeelle, kun otin Tomiin yhteyttä dumplingsien tiimoilta. Huomasimme pian puhuvamme aasialaisen ruuan valmistamisesta Tomin reseptein ja lopputulos on tässä”, kertoo aikoinaan samassa ravintolassa Tomin kanssa työskennellyt Vaissi Oy:n toimitusjohtaja Heikki Latvanen.
Dumplingsit ovat seuraava sushi!
Kaalikääryleistä alkanut yhteistyö saksalais-korealaisen perheyrityksen kanssa toi dumplingsien maahantuonnin Vaissille.
” Pakasteena myytävät tuotteet ovat löytäneet tiensä suomalaisten ruokapöytiin. Tulevaisuudessa dumplingsit tulevat olemaan yhtä suosittuja kuin sushi”, Vaissi Oy:n yrittäjä Maria Hanho kertoo.
Dumplingsit ovat ohueen taikinaan käärittyjä erilaisin täyttein tehtyjä nyyttejä. Ne voidaan paistaa tai höyryttää ja syödä erilaisten kastikkeiden kanssa. Bibigon dumplingsit ovat myynnissä K-Kaupoissa.
Tomi Björck aasilaisen ruuan pioneeri
Tomi on jo pitkään tuonut aasialaisia makuja meille suomalaisille huippuravintoloidensa kautta.
”Pikkuhiljaa ajatus omien hyväksi havaittujen reseptien tuomisesta kaikkien ulottuville on saanut siivet. Haluan luoda mahdollisuuden, että kukin itse voi tehdä täydellisen ateriakokonaisuuden kotona. Jos sinulla on esimerkiksi hyvä valmis kastike, tarvitset siihen myös jotain, minkä kanssa sen voi syödä”, Tomi visioi iloisesti.
Tulevaisuuden suunnitelmia
Vuoden 2021 aikana on tarkoitus lanseerata joukko uusia tuotteita. Niihin liittyen Vaissi mahdollisesti investoi Haapamäen Riihoon, mutta Second Seoul Oy etsii myös osalle tuotteita alihankintakanavia. ”Uusia työpaikkoja on kuitenkin tulossa lisää”, avaa Heikki Vaissin suunnitelmia.
Second Seoul Oy:n tarkoitus on elintarvikekokonaisuuksien brändäys ja tuotteistaminen osaksi omaa liiketoimintaansa, sekä omien tuotekokonaisuuksien kehittäminen. Yhtiön tarkoituksena on keskittyä tarjoamaan uudenlaisia elintarviketuotteita vähittäiskaupan ja Horeca-sektorin asiakkaille. Yhtiön nimi viittaa Korean pääkaupunkiin Seouliin, joka on yksi maailman herkullisimpia ruuan mekkoja. Kun Second ja Seoul yhdistetään, saadaan kiteytetyksi suomennettu mielikuva ”toisesta sielusta”. Tämä on kokonaisuutena juurikin sitä, mitä hyvä ruoka merkitsee yhtiönsä perustajille.
Lisätietoja
Vaissi Oy:n toimitusjohtaja Heikki Latvanen heikki.latvanen@vaissi.fi 040 5339179